Storing verhelpen
Inductie met afzuiging

Oorzaak.
Tijdens gebruik van de inductie zones ,Kunnen pannen afhankelijk van het materiaal van de pan, geluiden optreden:

Zoemen/pruttelen: bij pannen die een bodem hebben met verschillende materialen (sandwichbodem).
Piepen: als de zones in de brugfunctie staan (gekoppelde zones) en er pannen opstaan met verschillende bodem materialen.
Brommen: Bij een hoog vermogenstand het geluid wordt minder naarmate de stand in vermogen wordt verlaagd.

Bij Intensief gebruik in hoge standen schakelt de koelventilator van de inductie kookplaat aan dit kan een zoemend of snorrend geluid veroorzaken, ook na uitschakeling van de inductiekookplaat kan deze nog een aantal minuten door koelen.

Oplossing:
Dit zijn geen storingen u heeft geen service monteur nodig.

Als de storing met bovenstaande aanwijzingen niet is verholpen, dan kunt u met de knop service aanvraag een bezoek van één van onze service monteurs aanvragen. Bij een service aanvraag altijd een foto van de typeshield mee sturen, u vindt deze over het algemeen direct achter de vetfilters.

Mocht er door onze monteur één van bovenstaande controle punten worden geconstateerd, dan moeten wij helaas de kosten van dit bezoek aan u door berekenen.

Oorzaak
Waarschijnlijk is/zijn de pan(nen) niet geschikt voor inductiekoken.

Oplossing:
U kunt de geschiktheid van uw pannen om te koken in combinatie met een inductiekookplaat controleren door een magneet tegen de bodem van de pan te houden. Als de magneet zich niet hecht aan de bodem van de pan dan is deze niet geschikt voor inductiekookplaten.

Als de storing met bovenstaande aanwijzingen niet is verholpen, dan kunt u met de knop service aanvraag een bezoek van één van onze service monteurs aanvragen. Bij een service aanvraag altijd een foto van de typeshield mee sturen, u vindt deze over het algemeen direct achter de vetfilters.

Mocht er door onze monteur één van bovenstaande controle punten worden geconstateerd, dan moeten wij helaas de kosten van dit bezoek aan u door berekenen.

Oorzaak:
Als bij inschakeling van 2 achter elkaar liggende zones of alle zones op hoog vermogen worden gebruikt, dan is het mogelijk dat de elektronica het vermogen van een kookzone automatisch reduceert voor een optimale verdeling. Dit is bij de boosterstand vaak van toepassing. Het gereduceerde vermogen wordt aangegeven in de display.

Oplossing:
Hiervoor is geen oplossing nodig.

Als de storing met bovenstaande aanwijzingen niet is verholpen, dan kunt u met de knop service aanvraag een bezoek van één van onze service monteurs aanvragen. Bij een service aanvraag altijd een foto van de typeshield mee sturen, u vindt deze over het algemeen direct achter de vetfilters.

Mocht er door onze monteur één van bovenstaande controle punten worden geconstateerd, dan moeten wij helaas de kosten van dit bezoek aan u door berekenen.

Oorzaak:A

Er staat geen pan op de kookzone of een verkeerde pan (pan wordt niet herkend door de kookplaat)

Oplossing: A
Zet geschikte pannen op de ingeschakelde kookzone.

Geschikte pannen zijn:
-Pannen van rvs met magnetische bodem
-Pannen van geëmailleerd staal.
-Pannen van gietijzer

Om zeker te weten of uw pan geschikt is voor inductie, kunt u dit controleren door een magneet tegen de bodem van de pan te houden.
Als de magneet zich hecht aan de bodem dan is deze geschikt.

Oorzaak:B
De gebruikte pan is te klein.

Oplossing: B
Het is van belang om de grootte van de pan zo uit te kiezen dat deze tussen de binnenste en de buitenste markeringen van de kookzone past. Als de pan kleiner is dan de binnenste markering dan is het mogelijk dat de kookzone de pan niet herkend.
De kookzone reageert dan net zo als of er geen pan op staat.

Als de storing met bovenstaande aanwijzingen niet is verholpen, dan kunt u met de knop service aanvraag een bezoek van één van onze service monteurs aanvragen. Bij een service aanvraag altijd een foto van de typeshield mee sturen, u vindt deze over het algemeen direct achter de vetfilters.

Mocht er door onze monteur één van bovenstaande controle punten worden geconstateerd, dan moeten wij helaas de kosten van dit bezoek aan u door berekenen.

Oorzaak
Het kan zijn dat de aankookautomaat is ingeschakeld.

Oplossing
Schakel de aankookautomaat uit zoals in het gebruiksaanwijzing is omschreven.

Als de storing met bovenstaande aanwijzingen niet is verholpen, dan kunt u met de knop service aanvraag een bezoek van één van onze service monteurs aanvragen. Bij een service aanvraag altijd een foto van de typeshield mee sturen, u vindt deze over het algemeen direct achter de vetfilters.

Mocht er door onze monteur één van bovenstaande controle punten worden geconstateerd, dan moeten wij helaas de kosten van dit bezoek aan u door berekenen.

Oorzaak
De koelventilator draait net zo lang door totdat het apparaat is afgekoeld en schakelt daarna automatisch uit, ook als u de kookplaat al heeft uitgezet.

Oplossing
Geen oplossing nodig, dit is geen storing

Als de storing met bovenstaande aanwijzingen niet is verholpen, dan kunt u met de knop service aanvraag een bezoek van één van onze service monteurs aanvragen. Bij een service aanvraag altijd een foto van de typeshield mee sturen, u vindt deze over het algemeen direct achter de vetfilters.

Mocht er door onze monteur één van bovenstaande controle punten worden geconstateerd, dan moeten wij helaas de kosten van dit bezoek aan u door berekenen.

Oorzaak A
Kinderbeveiliging(vergrendeling) is ingeschakeld

Oplossing A
Schakel de kinderbeveiliging (vergrendeling) uit zoals beschreven wordt in de gebruiksaanwijzing.

Oorzaak B
De zekering van de stoppenkast is in werking getreden.

Oplossing B
Controleer de zekering in de stoppenkast.

Ook kunt u de inductie kookplaat stroomloos maken door de zekering in de meterkast uit ter schakelen en plus minus 5 minuten wachten alvorens de stroom weer in te schakelen. De kookplaat kan zich dan resetten.

Als de storing met bovenstaande aanwijzingen niet is verholpen, dan kunt u met de knop service aanvraag een bezoek van één van onze service monteurs aanvragen. Bij een service aanvraag altijd een foto van de typeshield mee sturen, u vindt deze over het algemeen direct achter de vetfilters.

Mocht er door onze monteur één van bovenstaande controle punten worden geconstateerd, dan moeten wij helaas de kosten van dit bezoek aan u door berekenen.

Wilt u door ons gebeld worden zodat wij u meer informatie kunnen verstrekken over onze producten en diensten? Vul dan het formulier in en wij bellen u zo spoedig mogelijk.