Storing verhelpen
Wasemschouwen

Oorzaak: De wasemschouw kan de lucht niet goed kwijt.

Als de motor bij aanschakelen loopt en de verlichting te bedienen is, dan is de oorzaak in de meeste gevallen een installatie probleem. Hiervoor heeft u geen monteur van Airo design nodig.

Oplossing

  • Controleer of het luchtafvoerkanaal de correcte diameter heeft. Deze moet minimaal rond 150 zijn
  • Controleer of de muurdoorvoerrooster de correcte diameter heeft (rond 150) en niet belemmerd wordt door kleppen en/of lamellen
  • Controleer of er geen belemmeringen in het zitten zoals: knikken en verstoppingen.
  • Controleer of er niet meer dan 4 x 90 graden bochten in het luchtafvoerkanaal zijn geplaatst.
  • Controleer of het luchtafvoerkanaal geen over lengte heeft, deze moet strak getrokken zijn. eventuele overlengte verwijderen.
  • Controleer of het afvoerkanaal niet langer is dan 5 meter.
  • Controleer of de terugslagklep niet geblokkeerd is.
  • Controleer bij luchtafvoer naar buiten of er voldoende lucht weer binnen komt i.v.m. onderdruk van de ruimte.
  • Controleer of de vetfilters schoon zijn deze dienen 1 x per week gereinigd te worden.
  • Reiniging tip: vetfilters inspuiten met een vetoplosser 5 minuten in laten weken daarna met warm water afspoelen.

Als de storing met bovenstaande aanwijzingen niet is verholpen, dan kunt u met de knop service aanvraag een bezoek van één van onze service monteurs aanvragen. Bij een service aanvraag altijd een foto van de typeshield mee sturen, u vindt deze over het algemeen direct achter de vetfilters.

Mocht er door onze monteur één van bovenstaande controle punten worden geconstateerd, dan moeten wij helaas de kosten van dit bezoek aan u door berekenen.

Oorzaak
De bediening kan onder speciale omstandigheden een keer vastlopen

OplossinDe wasemschouw 5 min stroomloos maken.

  • Dit doet u door de stekker uit het stopcontact te halen of via de meterkast de faseknop omzetten.
  • Na 5 minuten kunt u de wasemschouw weer op het energienet aansluiten.
  • De wasemschouw functioneert weer goed.

Als de storing met bovenstaande aanwijzingen niet is verholpen, dan kunt u met de knop “MAAK EEN AFSPRAAK” een bezoek van één van onze service monteurs aanvragen.
Bij een service aanvraag altijd een foto van de typeshield mee sturen, u vindt deze over het algemeen direct achter de vetfilters.

Mocht er door onze monteur één van bovenstaande controle punten worden geconstateerd, dan moeten wij helaas de kosten van dit bezoek aan u door berekenen.

Oorzaak
De bediening kan onder speciale omstandigheden een keer vastlopen

Oplossing

  • De wasemschouw 5 min stroomloos maken.
  • Dit doet u door de stekker uit het stopcontact te halen of via de meterkast de faseknop omzetten.
  • Na 5 minuten kunt u de wasemschouw weer op het energienet aansluiten.
  • De wasemschouw functioneert weer goed.

Als de storing met bovenstaande aanwijzingen niet is verholpen, dan kunt u met de knop service aanvraag een bezoek van één van onze service monteurs aanvragen.
Bij een service aanvraag altijd een foto van de typeshield mee sturen, u vindt deze over het algemeen direct achter de vetfilters.

Mocht er door onze monteur één van bovenstaande controle punten worden geconstateerd, dan moeten wij helaas de kosten van dit bezoek aan u door berekenen.

Oorzaak
Als de motor bij aanschakelen loopt en de verlichting te bedienen is, dan is de oorzaak in de meeste gevallen een installatie probleem. Hiervoor heeft u geen monteur van Airo design nodig.

Oplossing

  • Controleer of het luchtafvoerkanaal de correcte diameter heeft. Deze moet minimaal rond 150 zijn
  • Controleer of de muurdoorvoerrooster de correcte diameter heeft (rond 150) en niet belemmerd wordt door klepen en/of lamellen
  • Controleer of er geen belemmeringen in het luchtafvoerkanaal zitten zoals: knikken en verstoppingen
  • Controleer of er niet meer dan 4x 90 graden bochten in het afvoerkanaal zijn geplaatst
  • Controleer of het luchtafvoerkanaal geen overlengte heeft, deze moet strak getroken zijn. Eventuele overlengte verwijderen
  • Controleer of in het afvoerkanaal geen knikken zitten.
  • Controleer of de terugslag klep niet geblokeerd is.
  • Controleer bij luchtafvoer naar buiten of er voldoende lucht weer binnen komt ivm onderdruk van de ruimte.
  • Controleer of de vetfilter schoon zijn deze dienen minimaal 1 x per week gereinigd worden.
  • Reiniging tip: vetfilters inspuiten met een vetoplosser 5 min. Laten weken daarna met warm water uitspoelen.

Als de storing met bovenstaande aanwijzingen niet is verholpen, dan kunt u met de knop service aanvraag een bezoek van één van onze service monteurs aanvragen.
Bij een service aanvraag altijd een foto van de typeshield mee sturen, u vindt deze over het algemeen direct achter de vetfilters.

Mocht er door onze monteur één van bovenstaande controle punten worden geconstateerd, dan moeten wij helaas de kosten van dit bezoek aan u door berekenen.

Oorzaak
De wasemschouw kan zijn lucht niet kwijt.

Als de motor bij aanschakelen loopt en de verlichting te bedienen is, dan is de oorzaak in de meeste gevallen een installatie probleem. Hiervoor heeft u geen monteur van Airo design nodig.

Oplossing

  • Controleer of het luchtafvoerkanaal de correcte diameter heeft. Deze moet minimaal rond 150 zijn
  • Controleer of de muurdoorvoerrooster de correcte diameter heeft (rond 150) en niet belemmerd wordt door kleppen en/of lamellen
  • Controleer of er geen belemmeringen in het zitten zoals: knikken en verstoppingen.
  • Controleer of er niet meer dan 4 x 90 graden bochten in het luchtafvoerkanaal zijn geplaatst.
  • Controleer of het luchtafvoerkanaal geen over lengte heeft, deze moet strak getrokken zijn. eventuele overlengte verwijderen.
  • Controleer of het afvoerkanaal niet langer is dan 5 meter.
  • Controleer of de terugslagklep niet geblokkeerd is.
  • Controleer bij luchtafvoer naar buiten of er voldoende lucht weer binnen komt i.v.m. onderdruk van de ruimte.
  • Controleer of de vetfilters schoon zijn deze dienen 1 x per week gereinigd te worden.
  • Reiniging tip: vetfilters inspuiten met een vetoplosser 5 minuten in laten weken daarna met warm water afspoelen.

Als de storing met bovenstaande aanwijzingen niet is verholpen, dan kunt u met de knop service aanvraag een bezoek van één van onze service monteurs aanvragen.
Bij een service aanvraag altijd een foto van de typeshield mee sturen, u vindt deze over het algemeen direct achter de vetfilters.

Mocht er door onze monteur één van bovenstaande controle punten worden geconstateerd, dan moeten wij helaas de kosten van dit bezoek aan u door berekenen.

Wilt u door ons gebeld worden zodat wij u meer informatie kunnen verstrekken over onze producten en diensten? Vul dan het formulier in en wij bellen u zo spoedig mogelijk.